permalink

0

Husk god karma

3 råd til SEO nybegynderen

Hvis du vil have succes på nettet, kommer du sjældent uden om begreber som SEO og søgemaskineoptimering. Arbejdet med SEO handler nemlig om at optimere sin hjemmeside ud fra de faktorer som Google kigger på, når de skal vælge, hvem de skal placere på deres rangstige.

Får du gode placeringer i Google, kan du opnå en masse relevant trafik, hvilket kan give dig nye kunder og nye besøgende. Derfor er Google en vigtig trafikkanal, hvilket gør SEO et interessant område at arbejde med.

Det kan være en stor udfordring for mange nybegyndere at skulle sætte sig ind i alle de parametre der gælder, hvis man skal have succes på Google. Derfor vælger man at outsource arbejdet til digitalt bureau, det kunne f.eks. være SEO firmaet Morning Train.

Hvis du ikke ønsker at betale dig fra SEO arbejdet, men ønsker at gøre det selv, så kommer der her 3 gode råd, som kan være en god ide at have i baghovedet, når du arbejder med SEO.

1.      Få styr på dine sidetitler og meta-beskrivelser

Når potentielle kunder søger efter dine ydelser og produkter på Google, er det vigtigt at din virksomhed bliver repræsenteret på en pæn, lokkende og seriøs måde, der giver folk lyst til at klikke ind på din hjemmeside.

Derfor skal du være opmærksom på, hvordan dine sidetitler og metabeskrivelser ser ud i Google. Forneden kan du se, hvad sidetitlen og meta-beskrivelsen er.

Den blå markering er sidetitlen. Det er den titel, hvor du helst skal inkludere det søgeord du gerne vil rangere på. I dette tilfælde vil denne blomsterbutik gerne rangere på ”send blomster”, derfor er det inkluderet i titlen. På den måde kan Google forstå, at denne side er relevant for folk, der søger ”Send blomster”, derudover bliver folk bekræftet i, at siden er den rigtige, når man søger ”send blomster” og ser den titel.

Den røde markering er selve meta beskrivelsen, her skal du fortælle mere om produktet/ydelsen og give den besøgende en grund til at klikke på dig og ikke konkurrenten. Her kan du bl.a. lægge vægt på, at du leverer indenfor 1. dag eller at du har prisgaranti på alle varer.

2.      Skriv en masse indhold

Google elsker tekst og godt indhold, hvilket også bør have en indvirkning på dit SEO arbejde. Jo mere du kan fremstå som eksperten på dit område via. dybdegående og godt indhold, vil blive belønnet af Google.

Fordelen ved at skrive længere tekster end dine konkurrenter er, at du kan blive fundet på flere søgeord og der er større chance for, at dine besøgende finder det de søger på, når de besøger din hjemmeside.

Google lever af at give deres brugere det de søger, derfor vil du blive belønnet, hvis du kan give dem svar på deres søgen, når de lander på din side.

3.      Skaf links fra andre sider

Et af de parametre som Google kigger på, når de skal vurdere, hvem der skal ligge nr. 1 på Google er, hvor mange og hvem der linker til dit site. Man kan sammenligne et link med en stemme, desto flere stemmer (links) du har, desto større er chancen for at Google vægter dig højere end dine konkurrenter.

Derfor er det vigtigt at du får links fra alle de steder du har mulighed for. Hiv fat i dit netværk, leverandører, venner og familie og hør, om du kan få et link fra deres hjemmeside.

Skriv et svar

Feltermarkeret med* skal udfyldes.