permalink

0

Husk god karma

Affiliate marketing – Produktester og Bloggere

En god affiliate markedsføring bliver endnu vigtigere nu hvor internettet er det primære sted for konverteringer og trafik. En virksomhed som har gjort sig mange overvejelser om deres affiliate markedsføringsstrategi er PanzerScreen.

Bygger på tætte relationer

PanzerScreen arbejder engageret i forhold til at finde samarbejdspartnere i form af produkttestere, bloggere, SoMe influencers. Deres affiliate markedsføringsstrategi med disse typer influencers benytter de på diverse kanaler, hvor de rammer deres segmenter bedst muligt med deres produkter. Vigtigheden for PanzerScreen er at finde SoMe influencers hvor de kan se et match til virksomhedens mission og DNA. De benytter sig primært af micro influencers, hvor deres hovedfokus ligger meget på at skabe de tætte og troværdige relationer fra deres produkttyper og produktkategorier til den private forbruger igennem deres udvalgte micro influencers. Igennem disse influencers skaber de personlige nærmest 1 til 1 relationer fra vores produkt til en forbruger, som de uden brug af en influencer aldrig ville kunne skabe selv.

Hvordan finder man den rette influencer?

For at finde de rette influencers til deres mange forskellige produkter har de en længere vurdering og analyse, da vigtigheden for PanzerScreen ikke blot ligger i at de udvalgte personer har mange følgere på diverse sociale kanaler eller blog. De mener, at for at man får det fulde udbytte af disse micro influencers skal der vurderes hvem der følger dem, og hvorledes personen matcher det / de produkter som de ønsker skal markedsføres ud til følgerne. En meget vigtig faktor for PanzerScreens’ udvælgelsesproces er, at de skal kunne mærke personen virkelig, brænder for deres produkter og er troværdig. De ønsker ikke at samarbejde med en micro influencer der reklamerer for deres produkt den ene dag, og så reklamerer for et konkurrerende produkt den anden dag.

PanzerScreen elsker kreativitet og skæve spændende vinkler der kan fange en læser, derfor er micro influencerens personlighed også en væsentlig faktor i denne vurderingsproces.  Således mener de at man opnår de bedste forudsætninger for et succesfuldt samarbejde hvor både virksomheden og den udvalgte micro influencer får noget positivt ud af det. Det er en nem og overskuelig måde for dem at få markedsført bestemte produkter og produktkategorier ud til forbrugere som de måske ellers ikke ville ramme igennem deres egen markedsføring eller de organiske søgninger. Derfor er de af den overbevisning at brugen af micro influencers til markedsføring af produkter er kommet for at blive og ikke mindst vil være stigende over de næste år for mange virksomheder på tværs af brancherne. Så gør man som virksomhed sit fodarbejde rigtigt, og bruger den nødvendige tid til at analysere og vurdere, kan man uden tvivl udvikle profitable affiliate marketingstrategier med influencers.

Skriv et svar

Feltermarkeret med* skal udfyldes.