permalink

0

Husk god karma

Derfor bruger jeg Affilliate i min markedsføring

Der tales ofte om at det er en god idé at have et marketing miks, så man har mange forskellige kanaler at tune på for at optimere sin markedsføring.

I Google Ads betaler du primært pr. klik, på Facebook er der lidt flere muligheder – Men du betaler altid før du konverterer.

Med affilliate bliver kunden sendt direkte hen til din webshop. Jeg driver en natur butik på nettet og har oprettet mig hos Partnerads som i mine øjne er den bedste affilliate side for nystartede virksomheder. Her fandt jeg sider der havde indhold der mindede om mit – Dvs. de har også brugere der kan være relevante for mit website og når det er relevant for brugerne, stiger konverteringsraten.

Så kan det godt være at jeg betaler 15% for en konvertering, men jeg tjener stadigvæk penge på det og jeg betaler først når kunden har betalt. Derfor er det en god idé at inkludere denne strategi i sin markedsføring.

En anden god grund

Når du tilmelder dig som affilliate hos Partnerads, så får du også din helt egen virksomhedsside helt gratis – Eller det er jo ikke gratis da man som minimum skal indsætte 1000 kr. for at komme i gang, men så kan man sige at du får den oven i hatten. Et super godt link med god troværdighed, høj DR mv.

Når man har optimeret de ting man kan i Google Ads, så er der i sidste ende et vidst antal personer der søger efter dine søgeord. Man løber som regel tør på et tidspunkt.

På Facebook skal man holde det relevant for at det ikke bliver for dyr en omgang.

Men som affilliate er det gratis at få kliks ind og man betaler først når man tjener penge. Der findes sådan set ikke en mere sikker investering end affilliate marketing.

Det skal så også lige siges at hvis du er helt ny i gamet og har et begrænset budget, så skal man lægge 1000 kr. up front for at komme på affilliate hos Partnerads.

Hos Google Ads har man mulighed for at finde rabatkuponer så man kan spare lidt penge i opstarten.

Hos Facebook er der ingen kære mor. Mange har haft succes med Facebook, men det har jeg så til gode.

Jeg synes at det er nemmest at sælge til folk i det øjeblik de faktisk står og mangler et specifikt produkt (Læs Organisk søgetrafik).

Skriv et svar

Feltermarkeret med* skal udfyldes.