permalink

0

Husk god karma

Facebook som forlængelse af din forretning

For virksomheder over hele verden er sociale medier blevet et fast værktøj i markedsføringsafdelingen – og med god grund. Langt over halvdelen af Danmarks befolkning benytter sociale medier dagligt, resulterende i en række platforme med stor trafik og masser af muligheder for eksponering. Særligt Facebook udgør som det mest benyttede sociale medie, en attraktiv platform for virksomheder overalt i verden, og kan med et rigt udvalg af annonceringsmuligheder fungere som en integreret forlængelse af din virksomhed. Forneden præsenteres en række gode råd til, hvordan du kan benytte Facebook i din markedsføring, baseret på erfaringer fra Nybygget.dk, Danmarks største onlineportal for nybyggerier.

Skab sammenhæng og variation

Med brugen af Facebook som et markedsføringsværktøj, er det essentielt at skabe sammenhæng mellem din Facebookside og dit primære site. Sørg for, at de to sites giver dine besøgende et sammenhængende billede af din virksomhed og dine services. Sammenhæng udtrykkes særligt gennem det visuelle udtryk, benyt derfor de samme billeder, logoer og temaer som på din hjemmeside, i opsætningen af din virksomhedsprofil på Facebook.

Ligesom det kan være relevant at poste indslag af samme natur som på dit primære site, kan det via Facebooksiden være relevant at også at præsentere din virksomhed på en mere uformel facon. Hos Nybygget poster vi mindst én gang om ugen, opslag som adskiller sig fra det sædvanlige indhold. Det indebærer f.eks. fotoopdateringer fra kontoret, billeder fra diverse byggesites, og generelle statusopdateringer om forretningen. Interessant nok, er det faktisk disse posts, der scorer højest på både views og interaktioner.

Link til din hjemmeside

Facebook fungerer desuden som en glimrende platform for henvisninger til dit primære site. Benyt mediet som en smutvej til potentielle kunder og besøgende, og udgiv opslag med links til dine forskellige landing-pages. Sørg for, at holde et højt niveau, når det kommer til antallet af opslag og kvaliteten af disses indhold. Hvis du ikke selv gør en indsats, mister dine besøgende meget hurtigt interessen.

Betalt annoncering

Selvom organisk vækst på Facebook er mulig, kan det tage lang tid at opbygge en betydningsfuld base af følgere. Med betalt annoncering kan du presse din opslag ud til brugere med lige præcis den profil, du søger, og genere masser af trafik på relativt kort tid. Denne fremgangsmåde kan dog hurtigt vise sig omkostningsrig, og du bør derfor afgøre med dig selv, hvor stor en rolle Facebook skal spille i din forretning.

Skriv et svar

Feltermarkeret med* skal udfyldes.