permalink

0

Husk god karma

Hvilke online marketing har webshopperne brug for?

Der er så mange virksomheder rundt i verden, som konkurrerer om at opnå flest kunder igennem deres butikker eller webshops. Men hvordan opnår man opmærksomhed på ens virksomhed eller brand og hvordan interesserer man kunderne.

Ja, hvor meget skal der egentlig til for at kunderne vælger den ene virksomhed frem for den anden?

Virksomheder lever af deres kunder, og derfor er det vigtigt at man som virksomhed giver den bedste service og viser troværdighed. Hvis du ikke giver din bedste indsat hos din kunde, så kommer kunden måske ikke igen og vil dermed ligger deres penge hos konkurrenterne i stedet.

Hvad skal du være opmærksom på som virksomhed?

Sæt fokus på personlighed og venligheden på din hjemmeside

  • Personligheden får kunderne til at føle, at vi som webshop er til stede og gerne vil være der for vores kunder. Det gør man igennem sin måde at formulere på, samt at kunderne kan kontakte kundeservice, hvor der vil sidde en glad kundeservice medarbejder, som er klar til at hjælpe.
  • Brugervenligheden på webshoppen får dine kunder til at blive på siden, og endda måske bevæger sig videre rundt på hjemmesiden, for at se endnu mere. Det er vigtigt dine kunder har lyst til at blive på hjemmesiden, og ikke klikker sig væk fra den med det sammen.

Hvor skal du fange dine kunder henne?

Online markedsføring er traditionel markedsføring via internettet. Du kan som virksomhed benytte dig af mange forskellige markedsføringer; Søgemaskineoptimering, e-mail med nyhedsbreve, sociale medier, webanalyse eller video markedsføring mm.

En af de store online markedsføringer er de sociale medier, som er blevet et fast værktøj i markedsføringsafdelingen.

Langt over halvdelen af befolkningen verden over benytter sig af de sociale medier, hvor de både finder nyheder, inspiration men også hvor de foretager køb gennem direkte links – da det er nemt og simpelt. Der er altså en kæmpe trafik på de sociale platforme og en masse muligheder for eksponering.

Dine poste på de sociale medier skal være troværdige og personlige, så kunderne kan mærke glæde og føle at i gerne vil være der for kunden.

Hos Netlingeri.dk poster vi 2-3 gange om ugen på Facebook og gerne flere gange på instagram. Der bliver lavet personlige opslag så kunderne kan mærke vores glæde og interesse for produkterne, som vi gerne vil dele ud af.

Vores indlæg eller poste kan indeholde billeder af Change bh’er og lingeri generelt, hvor vi præsentere produkterne bedst muligt, så kunderne ved med 100 procent ved hvad de kan forvente af os som virksomhed men også af produktet.

Sociale medier kan være førstehåndsindtrykkene af din virksomhed.

Når du bruger dig af de sociale medier, så som instagram eller Facebook er det utrolig vigtigt dine sociale medier og din website har en sammenhæng. De sociale medier skal skabe interessen og få kunderne til at blive endnu mere nysgerrig på hvad selve webshoppen indeholder, og forhåbentlig har lyst til at lave et køb eller komme tilbage.

De sociale medier kan være dem som præsenterer din website for kunderne første gang. Vær derfor omhyggelige med dine opslag og gør websiden præsentable for dine nye kunder, så de med glæde vender tilbage til din webshop frem for en anden.

Vær nytænkende, tålmodig og udfordre dig selv og dine evner. Men husk at det ikke kun tager en dag at opbygge relationer til kunderne. Vis kunderne hvad du kan give dem af service, som konkurrenterne ikke kan.

Vi håber du er blevet inspireret eller klogere på hvor vigtig online marketing har for en webshop. Vi ønsker du får gode oplevelser med din virksomhed.

Skriv et svar

Feltermarkeret med* skal udfyldes.