permalink

0

Husk god karma

Sådan får din virksomhed succes på internettet

Er du en af de mange danskere, som har kastet sig ud i at lave sin egen virksomhedshjemmeside? Så ved du med garanti, hvor hård konkurrence som der er på den gigantiske platform.

Det er ikke nok, at din virksomhed har tilkoblet en hjemmeside. Det kræver meget tid og ressourcer at få en succesfuld virksomhed på internettet. I denne artikel giver vi dig en række tips til, hvordan du kan øge din virksomheds omsætning med hjælp fra internettets mange muligheder.

Der er mange måder, hvorpå at man kan øge sin virksomheds omsætning på ved hjælp af internettet. En af dem er søgemaskineoptimering, som i dagligtale også går under navnet SEO. Søgemaskineoptimering har til formål at få en virksomheds hjemmeside til at have en høj rankering på søgemaskiner, når der bliver søgt på relevant(e) søgeord.

Hvis du for eksempel har en virksomhed, som sælger videoovervågning, så kan relevante søgeord for eksempel være ”Hvordan øger jeg sikkerheden i mit hjem”, som altså er en long-tail-søgning, idet det er en forholdsvis lang sætning og ikke blot et ord. Hvis du som virksomhedsejer ønsker at ligge højt på enkelte ord, så kan det være ord såsom ”sikkerhed”.

Der er mange måder, hvorved man kan komme til at få en bedre rankering på søgemaskiner. Verdens største søgemaskine er Google, som desuden har opsat en række algoritmer, således de øverste placeringer er så relevante som muligt. Nedenstående afsnit er eksempler på, hvad Google favoriserer.

Brugervenlighed

Brugervenlighed bliver typisk omtalt som UX, som står for User Experience. For at Google ønsker at placere din virksomhed højt, så skal din hjemmeside være brugervenlig. Hvordan er det så lige, at en hjemmeside bliver brugervenlig, tænker du måske.

Brugervenlighed på hjemmeside indebærer blandt andet, at der skal være en letlæselig font, som udstråler din virksomheds budskab. Hvis du for eksempel ønsker at fremstå professionel og pålidelig, så er en font såsom Calibri og Times New Roman god.

Ydermere er brugervenlighed, når der ikke konstant popper vinduer op, så læseren bliver irriteret og ønsker at klikke væk fra hjemmesiden igen. Derudover indebærer brugervenlighed ligeledes hastigheden på din virksomheds hjemmeside.

Den typiske forbruger ønsker ikke at vente længere end 4-7 sekunder for, at en side loader, da de ellers blot klikker væk fra hjemmesiden igen.

Brug et webbureau som Grafikr.dk til at øge brugervenligheden på jeres hjemmeside. Kontant dem her.

Indhold

For at få en god placering på Google, kræves det ydermere, at man har en hjemmeside, hvor der er indhold af høj kvalitet. Indhold af høj kvalitet bliver altså vægtet højere end hyppigheden af indlæg. Indlæg som giver mere værdi for kunden, bliver vægtet utrolig højt af Google. Så hvis du for eksempel har virksomheden Telerepair, som laver reparationer af iPhones og iPads, så kan det være en god idé at skrive et indlæg, som giver kunden lyst til at klikke ind på siden.

Det kan for eksempel være, hvordan man undgår at ødelægge sine devices, eller hvordan man kan mindske skaden, hvis man taber sin iPhone på gulvet. Disse indlæg giver merværdi til forbrugeren, og kan altid bruges til din virksomheds fordel. Gode indlæg på din hjemmeside indeholder desuden både interne og eksterne links.

Interne links er gode at have, således forbrugeren nemt kan navigere rundt på hjemmesiden. De eksterne links indikerer relevans og hvis man desuden laver godt indhold på sin virksomheds hjemmeside, så øges chancen for, at andre hjemmesider ønsker at linke tilbage til din hjemmeside. Hvis dette sker, får din virksomheds hjemmeside mere trafik og dermed øges omsætningen ligeledes.

Som nævnt kræver det meget tid og mange ressourcer at få succes på internettet. Derfor kan det være en nødvendighed at tage et online lån, således man kan alliere sig med et digitalt bureau, som kan hjælpe din virksomhed til at få succes.

Skriv et svar

Feltermarkeret med* skal udfyldes.